Møderække

Public Affairs - mødeprogram

Et våbent forhold

Torsdag den 22. oktober 2020, 09.15 -12.00

Våbenindustrien siges at udøve et enormt stykke lobby-arbejde – ikke kun i Danmark, men i hele verden. Alligevel synes interessenterne at gå under radaren i medierne. For når det kommer til krudt og kugler, hvem bestemmer egentlig og hvem skal påvirkes? Hvilke kanaler forsøger våbenindustrien at varetage sine interesser gennem? Og hvordan håndterer man som politiker et møde med våbenindustrien? Det vil Mads Lindberg og Claus Hjort Frederiksen forsøge at gøre os klogere på. Man siger at i krig og kærlighed gælder alle kneb - men er det også gældende i lobbyarbejdet?

v/ Mads Lindberg, managing partner, Copenhagen Advisors og Claus Hjort Frederiksen, fhv. forsvarsminister og finansminister (V)

En jungle af muligheder: Hvordan vælger du en public affairs-strategi?

Onsdag den 18. november 2020, 09.15 -12.00

Public affairs-miljøet er i dag præget af stor omskiftelighed og en jungle af mere eller mindre effektive og komplekse værktøjer. Af den årsag kan det også synes uoverskueligt for mange interesseaktører, virksomheder og organisationer at finde hoved og hale i strategier, når der søges indflydelse på politiske områder. Til dagens møde får vi besøg af Tobias Enné og Stine Monrad Wæsel, som vil give deres svar på, hvad der skal til for at føre en succesfuld kampagne, og bud på, hvilke redskaber man kan trække på i forsøget.

v/ Sune Wæsel, Partner og Public Affairs Director hos GRACE og Tobias Enné, Creative Director hos Mensch.

Midt i en omstillingstid: grønne public affairs

Fredag den 5. februar 2021, 09.15 -12.00

Den grønne omstilling er undervejs og har vist sig at stå højt på dagsordenen hos danskerne. Centrale aktører i Danmark forsøger derfor i disse dage at tilpasse sig en ny virkelighed – fra politikere til organisationer og virksomheder. For hvad betyder udviklingen egentlig for public affairs? Hvordan skal man som lobbyist agere i en tid, hvor grønne interesser er sat på øverste hylde? Og hvad gør de aktører, som ikke til hverdag beskæftiger sig med klima og miljø, for at skubbe deres interesser op i hierarkiet? Disse spørgsmål, og flere til, håber vi at få svar på til dagens møde, hvor Connie Hedegaard besøger netværket og deler ud af sin viden.

v/ Connie Hedegaard, formand for Concito og KR Foundation

Public Affairs på dåse

Tirsdag den 16. marts 2021, 14.00 -16.00

Carlsberg lancerede i 2018 en ny indpakning til deres sixpack-øl, der skærer markant ned for plastikforbruget, og helt fjerner de plastikringe fra indpakningen, der er udskældt for at skade naturen og dyrevildt. Carlsberg formåede med lanceringen at skabe en positiv global fortælling, der ramte store nyhedssider i det meste af verden og medførte en stigning i salget på 19 % i første kvartal af 2019. På dagens møde skal vi tale om, hvad en nyskabt fortælling, der tilpasses tidens tegn, kan gøre for en virksomheds public affairs-muligheder.

v/ Kasper Elbjørn, pressechef i Carlsberg (MØDESTED: Carlsberg Laboratorium, Gamle Carlsberg Vej 10, 2500 København)

Vær opmærksom på, at der kan ske ændringer i møderækken. Du kan til enhver tid finde den aktuelle møderække på www.samu.dk

Ønsker du at høre nærmere?

Har du nogle spørgsmål til netværket, så kontakt gerne den netværksansvarlige.

Rasmus Schnedler-Meyer