Møderække

Medienetværk - mødeprogram

Sådan rammer du plet via influencere

Tirsdag den 29. januar 2019, 09.15 -12.00

Influencere vinder frem på digitale medier som YouTube, Instagram, blogs og Snapchat. Med tusindvis af følgere reklamerer de for udvalgte sponsorer og organisationer. Men hvordan kan din organisation kommunikere gennem en influencer? Hvor stort et reach kan en kampagne med en influencer få? Og hvordan indgår du et samarbejde med lige præcis den influencer, som passer til din organisation? Det giver digital chef ved Holm Kommunikation, Mads Keilberg Johansen, og stifter af influencerfællesskabet ConfettiCph, Christina Barré, os et indblik i.

V/ Mads Keilberg Johansen, digital chef, Holm Kommunikation, og Christina Barré, stifter af ConfettiCph. (MØDESTED: SOHO, Flæsketorvet 68, 1711 København V)

Velkommen på forsiden – sådan rammer en shitstorm

Tirsdag den 26. marts 2019, 09.15 -12.00

Negativ omtale og konstant nye overskrifter: Velkommen til en shitstorm. På netværksmødet dykker vi ned i shitstormen som fænomen, når vi debatterer, hvordan det er at stå på mål for en shitstorm, og hvordan medierne graver en shitstorm frem og holder liv i den. Hvad kendetegner en shitstorm? Og hvordan kan modtageren forholde sig til den? Det giver Peter Ålbæk, Naser Khader og Per Mathiessen deres svar på.

V/ Peter Ålbæk, udviklingsproducer ved Zentropa, Per Mathiessen, journalist ved Ekstra Bladet og Naser Khader (K). (MØDESTED: SOHO, Flæsketorvet 68, 1711 København V)

Et år efter Cambridge Analytica – hvor er Facebook nu?

Mandag den 20. maj 2019, 09.15 -12.00

Et år efter sagen om Cambridge Analyticas anvendelse af data fra Facebook var breaking news i medier verden over, inviterer vi Facebooks Head of Public Policy i Norden og Benelux og tidligere særlig rådgiver, Martin Ruby, til at holde oplæg i vores netværk. For hvordan har sagen ændret Facebooks arbejde med data på sociale medier? Hvilke hensyn tager Facebook for at forhindre udbredelsen af propaganda? Og hvad kan andre sociale medieplatforme lære af sagen?

V/ Martin Ruby, Head of Public Policy i Norden og Benelux, Facebook (ikke bekræftet).

Prioriteringer i nyhedsstrømmen (fællesmøde med netværket Politisk kommunikation)

Torsdag den 6. juni 2019, 09.15 -12.00

Journalisterne har traditionelt været bindeled mellem de politiske aktører og borgerne. Men hvordan prioriteres der i nyhedsstrømmen? Hvorfor bliver noget til store mediedagsordner, mens andet drukner i nyhedsstrømmen? Og hvordan klarer medierne udfordringerne med fake news og politisk spin? Politisk redaktør på TV2, Anders Langballe, giver os et indblik i overvejelserne, der ligger bag de politiske historier på en af landets stærkeste politiske redaktioner.

v/ Anders Langballe, politisk redaktør, TV2. (MØDESTED: SOHO, Flæsketorvet 68, 1711 København V)

Vær opmærksom på, at der kan ske ændringer i møderækken. Du kan til enhver tid finde den aktuelle møderække på www.samu.dk