Møderække

Politisk Kommunikation - mødeprogram

De faglige organisationers komplekse kommunikation

Torsdag den 7. juni 2018, 09.15 -12.00

For de faglige organisationer er kommunikation et vigtigt redskab til interessevaretagelse. Det er dog ikke kun medlemmerne, der skal kommunikeres til. Der er også borgere og politiske aktører, og her er der ofte modsatrettede interesser, hvilket gør kommunikationsopgaven mere kompleks. Flemming Andersen, kommunikationschef i FTF og Jenny Bøvig Arendt, direktør i Danske Gymnasier, giver et indblik i deres arbejde, og kommer med eksempler på kommunikationsindsatser, der virker. I lyset af de tilspidsede forhandlinger mellem arbejdsmarkedets parter i april 2018, spørger vi, hvordan de kommunikerede deres perspektiver, da sagen kørte? Og så spørger vi Flemming, hvilken kommunikationsopgave FTF står overfor, når de skal fusionere med LO?

v/ Flemming Andersen, kommunikationschef hos FTF & Jenny Bøvig Arendt, direktør i Danske Gymnasier(BEMÆRK: Mødet afholdes hos SOHO, Flæsketorvet 68, 1711 København V)

Tendenser i den kommende valgkamp

Tirsdag den 28. august 2018, 09.15 -12.00

2019 er valgkampsår. Vælgerne vandrer som aldrig før, og meningsmålinger tyder på, at det bliver et tæt kapløb. Under valgkampe er fakta, tal og statistikker populære våben for politikere, når de forsøger at sælge deres egen politik, og partiernes kommunikation i valgkampen spiller en afgørende rolle. Men flytter fakta egentlig vælgere, og hvordan reagerer vælgerne på de mange tal i valgkampen? Vi får Rasmus Tue Pedersen til at give os sin vurdering af, hvad der bliver centralt for den politiske kommunikation, og hvilken betydning fakta har for de politiske kampagner

v/ Rasmus Tue Pedersen, post.doc. ved CBS (BEMÆRK: Mødet afholdes hos SOHO, Flæsketorvet 68, 1711 København V)

Politiske superbrands

Onsdag den 26. september 2018, 09.15 -12.00

Imens mange af de store mediebrands har svært ved at holde fast i publikum, har en række af Danmarks kendte formået at opbygge en sådan mængde af følgere på de sociale medier, at de nu overgår dagbladenes oplagstal. Og da de kendte ofte blander sig i den offentlige debat med markante politiske holdninger, er flere af dem langsomt ved at udvikle sig til langt stærkere politiske aktører end det menige folketingsmedlem. På dagens møde får vi besøg af journalist og tv-vært Abdel Aziz Mahmoud, der både har stærke holdninger og et stort publikum. Han giver et indblik i branding på de sociale medier og kommer med perspektiver på, hvordan han selv opfatter sin politiske rolle og brand.

v/ Abdel Aziz Mahmoud, tv-vært, forfatter, journalist og foredragsholder (BEMÆRK: Mødet afholdes hos SOHO, Flæsketorvet 68, 1711 København V)

Tendenser i den politiske kommunikation

Torsdag den 11. oktober 2018, 09.15 -12.00

Den politiske kommunikation er i konstant forandring med nye redskaber, metoder og tilgange. Vi beder Søren Lippert, journalist, tv-vært, tidl. særlig rådgiver og forfatter til bogen "Bag Magten", stille skarpt på en række af de bevægelser, der kan spores i den politiske kommunikation. Søren Lippert giver også et indblik i forskelle i kommunikationen, når man har magten og når man kæmper for at få den.

v/ Søren Lippert, tv-vært, journalist, og tidl særlig rådgiver

Kommunernes kommunikation i rivende udvikling

Onsdag den 21. november 2018, 09.15 -12.00

Kommunerne skal kommunikere i mange forskellige retninger. Det spænder bredt fra information til borgerne til interessentkommunikation til intern kommunikation til kommunens ansatte. På dette møde giver KL et overordnet billede af de kommunikationsudfordringer, som fylder meget ude i kommunerne. Vi dykker også ned i, hvordan man konkret kan arbejde med at styrke borgerkommunikationen i en kommune.

v/ Ida Thuesen Nielsen, kommunikationschef, KL og Marianne Grundsøe Skovfoged, kommunikationschef, Gentofte kommune (BEMÆRK: Mødet afholdes hos SOHO, Flæsketorvet 68, 1711 København V)

Vær opmærksom på, at der kan ske ændringer i møderækken. Du kan til enhver tid finde den aktuelle møderække på www.samu.dk