Journalistikken synger på sidste vers. Sådan kan den dystre læsning af nutidens medielandskab gøres. I en medievirkelighed hvor en dagsorden sjældent lever i mere end 24 timer, og hvor modtagernes opmærksomhed er langt kortere, kan det være svært at lave effektiv politisk kommunikation. Alt er on demand, og vi bestemmer selv, når og om vi vil have nyheder. Algoritmer gør vores feeds til ekkokamre, mens creators og personlige brands kan afgøre, hvordan vi opfatter virkeligheden. Den grundige journalistik er erstattet af lynanalyser af folk i andre fag, og kommunikationsrådgiverens virkelighed er som konsekvens blevet mangefacetteret. På dagens møde tager vi et kig på, hvordan det fragmenterede medielandskab ligger, og hvordan man som afsender sikrer, at budskabet rejser sig fra ruinerne og rammer dagsordenen.
Oplægsholdere
Marcus Stoltze, Chef for kampagne, SoMe og digital markedsføring, Dansk Erhverv og Timme Bisgaard Munk, analytiker og Ph.D., Kommunikationsforum
Tid og sted
IDA Mødecenter, Kalvebod Brygge 31-33, 1560 København V
06.06.2024
09.15-12.00
Interesseret?
Vil du høre mere om mulighederne i vores netværksgrupper og være med til at sætte dit præg på samfundsdebatten? Udfyld formularen til højre, så ringer vi dig op, når det passer dig.
Medlemskab